Hea toidu kodu

Soe läätsesalat

Pearoog, Salat, Taimetoit, Vegan | 27. veebr. 2017 | By

Selle postituse mustand on mul siin julgelt umbes kolm kuud oodanud ja ma päris täpselt ei saagi aru, et miks, sest tegemist on ühe mu kõige lemmikuma taimse toiduga. Nagu piltidestki näha, siis see salat jõuab mu toidulauale üsna sageli ja see on üks väheseid asju, mida ma iga kord peaaegu täpselt ühtemoodi teen. Kõige mõnusam on seda teha mustadest läätsedest, aga kui neid leida ei õnnestu, siis ajavad ka rohelised läätsed kenasti asja ära. Ja tänasel vastlapäeval tundub see suht teemasse minevat, pole küll supp, aga vähemalt on kaunviljad!

IMG_20161114_120105

Läätsed on äärmiselt mõnusaks taimsete valkude allikaks, ja vürtside ning sidrunimahlaga valmistatud kaste annavad neile erilise särtsu juurde. Ja niimoodi õhukeste viiludena grillitud suvikõrvitsat oleksin ma võimeline vist aastaringselt iga päev sööma. Lihtsalt imeline.

IMG_20161003_204623

Kui härra elukaaslane kunagi veel liha sõi, siis sobitasin vahel selle sooja läätseroa kõrvale aeglaselt küpsetatud pardikoiva, aga tegelikult see ei ole kuidagi hädavajalik, sest ka suurimad lihasõltlased ei jää selle toidu juures liha taga nutma. Aga lusikatäis Saare maitsestamata jogurtit ja ohtralt koriandrit on siin küll minu jaoks kohustuslikud. Täistaimse toidu austajad võivad jogurti loomulikult endale sobiva alternatiiviga asendada 😉

IMG_20160824_183236

Mälestus suvisest ajast, mil koriander selle sooja salati jaoks pärines minu enda rõdult 🙂

Soe läätsesalat
Portsjoneid: 2
Hinda retsepti
Prindi
Keetmise-küpsetamise aeg
25 min
Keetmise-küpsetamise aeg
25 min
Vaja läheb:
  1. 1 suurem sibul
  2. 1 väiksem porgand
  3. 1 väike sellerivars
  4. 1 loorberileht
  5. 1 tl õli
  6. 150 g beluuga läätsesid
  7. 3 dl keevat vett
  8. 1 paprika (või pool punast ja pool kollast)
  9. 1 keskmine suvikõrvits (ca 200 g)
  10. 1 spl oliiviõli
  11. 1 tl vürtsköömneid
  12. 0,5 tl koriandriseemneid
  13. 0,5 sidruni mahl
  14. 1 spl oliiviõli
  15. Sool
Serveerimiseks
  1. Värsket koriandrit
  2. Saare maitsestamata jogurtit
Juhtnöörid
  1. Haki umbes veerand sibulast, porgand ning sellerivars umbes 2x2 mm kuubikuteks ning pane sutsu soola ning loorberilehega keskmisel kuumusel potti praadima.
  2. Umbes 5 minuti pärast lisa läätsed ning keev vesi ja lase vaikselt podiseda, kuni läätsed pehmed on (umbes 15 minutit).
  3. Samal ajal pane grillpann soojenema ning tükelda ülejäänud taimed. Suvikõrvitsast lõika näiteks juustunoaga pikkupidi õhukesed laastud, sibul ning paprika lõika sektoriteks. Sega kõik oliiviõliga kokku ning grilli kõigepealt suvikõrvitsad, mis vajavad mõlemalt poolt vaid umbes 30 sekundit, seejärel paprika, mis vajab kokku umbes 5 minutit ning viimasena lisa pannile sibul ning grilli, kuni see kergelt pehmeneb.
  4. Purusta uhmris vürtsköömned ning koriandriseemned, lisa sinnasamasse ka sidrunimahl, oliiviõli ning pisut soola.
  5. Kui läätsed pehmed, siis otsi nende seest välja loorberileht ning viska minema. Lisa maitseainesegu potti, lisa ka grillitud aedviljad, sega ettevaatlikult läbi ning maitse, kas on äkki tarvis soola lisada.
  6. Serveeri kohe lisades maitsestamata jogurtit ning ohtralt värsket koriandrit.
Märkused
  1. * Kui beluuga läätsesid leida ei õnnestu, siis asenda need rohelistega 😉
http://kahvliga.ee/

Kommentaarid

Ole esimene, kes kommenteerib

Jäta kommentaar

.
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>